Wat zijn de trends van 2015?

Bij zoekmachine adverteren(SEA) draait het nog altijd om traffic, conversies en leads. De  focus ligt op het behalen en vergroten van meetbare ROI.

Vanwege de grote effectiviteit zijn marketers bereid om vrij ingewikkelde SEA tactieken toe te passen. Het split-testen van landing pagina’s is daarop een opvallende uitzondering.

Bedrijven verminderen het effect van SEA campagnes door hun tactische inspanningen niet door te trekken naar hun landings pagina’s. Doen ze dat wel dan levert dat onmiddellijk positief resultaat op.

Lokale zoekopdrachten zijn de trend in SEO. En ook zijn ze in opkomst bij SEA. Met SEA advertenties kunnen marketers de zoekervaring van gebruikers enorm verrijken, varierend van Adwords Express tot lokatie en telefoon extensies. En toch blijken veel bedrijven deze lokale ‘betaalde zoekopties’  weinig te gebruiken.

Hetzelfde zie je bij SEA voor mobiele telefoons. Hoewel veel marketers hun SEA campagnes geschikt gemaakt hebben voor mobiel, heeft een groot percentage zijn campagnes niet geoptimaliseerd voor mobiel.

Bedrijven die succesvol zijn hebben de mobiele gebruiker voortdurend in beeld bij het kiezen van keywords, copy en hun websites. Ze kopiëren niet simpelweg hun bestaande SEA campagnes.

Speak Your Mind

*